fredag 16 maj 2008

Dagens oväntade fynd

Helt oplanerat gick jag förbi Søstrene Grene på Triangeln i Malmö och bestämde mig för att titta in, det var så länge sen sist. Jag hade inte alls tänkt köpa något, men de höll precis på att skylta om i fönstret och där hittade jag detta söta porslin som jag inte kunde motstå. Och billigt var det också - 48,50 kr för tallrik, assisett och skål. Inte illa! Det liknar visserligen det porslin jag köpte i Göteborg, men jag älskar sån här sirlig dekor!

När jag ser en vacker servis köper jag gärna bara ett eller två kuvert och sen kan jag duka med alla de olika sorterna vid en middagsbjudning. Då blir dukningen både charmig och personlig, tycker jag. (Det kommer en bild på det längre fram.)

Ha en bra fredagskväll!

Kram Åse

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Snygg servis!

När jag var i den butiken senast, fanns där knappt inget kul alls...tror att det kommer in nya prylar varje vecka dock..!

Kram, Jenny

<3

Trevlig Helg!

marita blücher sa...

Hej Åse,
Jättevackert porslin. Det låter verkligen spännande och personligt med en "blandad dukning", precis som jag tycker det är charmigt med olika stolar (fast i samma färg) runt ett riktigt maffigt matbord.
Hoppas att du får en skön och avkopplane helg.
Kramis/Marita