tisdag 20 maj 2008

Z.A.K, Lund

Z.A.K, som ligger runt hörnet på Grand Hotel i centrala Lund, har förutom kläder, smycken och väskor även en inredningsdel och det är den jag i första hand presenterar här.

Detta bord med textilier i milda nyanser möts man av
när man kommer in i inredningsdelen




Kuddfodral, My things-påsar, randiga väskor
och en söt ängel




Kuddfodral med texten Harmony och gosiga vita nallar




Diverse änglaprylar med vackra budskap




Vita nattlinnen i egyptisk bomull för både stora och små
och söta kaniner för de minsta




Charmiga spargrisar i gjutjärn står framför det fina
vita skåpet med spegel




Kanske en geting eller två kan fångas i dessa getingfångare under sommaren?




Vackra boxar och askar finns i alla de slag




Bakom de vita keramikskålarna med hjärtmönster och kokboksstället i shabby chic-look, hänger memoblock som sätts upp på kylskåpet med magneter. Till höger syns ett vackert utsmyckat nyckelskåp.




I avdelningen för köket hittar man bland annat dessa burkar, durkslag och kannor i plåt




... och en massa godsaker att förgylla vardagen med




Kreativt utsmyckade fågelmatare




Kakfat i två våningar med knoppar i glas och vackert album med blå blommor




Bruna kyrkoljus står ovanpå den vackert utsmyckade bokhyllan
som även den är till salu




Badbomber i flera dofter att lyxa till badet med




Skyltar med roliga budskap, t ex

"Det är farligt att leva, man kan ju dö!"
"Idag är början på ännu en dag i totalt kaos"
"Min kille sa att jag fick välja mellan honom och katten.
Jag saknar honom faktiskt då och då!"




Världens bästa...-örngott, finns i olika varianter




Det finns också en scrapbooking-hörna, vilket jag blev glad över!
(ett av mina andra intressen...)




Och så till sist en bild på en del av det övriga sortimentet
som Z.A.K har att erbjuda




Titta in på Vårkvällen den 29 maj!




BUTIKSINFO

Z.A.K
Klostergatan 11
222 22 Lund
tel 046-39 69 79
zak_inredning@hotmail.com
http://www.butikzak.se/




Tack så jättemycket för att jag fick fotografera hos er!
Kram Åse


11 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så MYCKET fina saker!!!

Min mamma är på jakt efter en getingfälla, kan ju behövas..!

Kram, Jenny

<3

S o F sa...

Oj, ännu en anledning att besöka Lund ser jag.

Västgöten igen. :)

Bitte sa...

Åh vilken fin blogg du har! Vad roligt det är med bloggar med fina butikstips , bara att plocka fram om man ska åt det hållet. (SÅ MAN INTE MISSAR NÅGOT).
ps tror inte det finns bålgetingar i skåne , det är bl a därför jag älskar skåne.
Hej så länge /Bitte

n o r d i n g å r d e n sa...

Va kul att du kikade in hos mej så jag fann dig! Jag gillar verkligen din blogg och vackra ting du visar, hoppas vi ses igen; ) Mari.

sand mellan tårna sa...

Vilka härliga bilder!

Kram L

Tidsmästarinnan sa...

men vilken härlig blogg du har!

Kul att få se denna butiken, massor av fint, ja nu undrar man ju när man ska få komma till Lund... :-)

Glada hälsningar
S

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Oj...!!!!!! Så inspirerande bilder!!!!! Härligt! //Linda

Lisa på Furutorp sa...

Härliga bilder du visar!
Kanske blir det en turné ner till Skåne i sommar, verkar finnas många fina guldkorn där!

Må så gott!
Lisa på Furutorp

kullervilla sa...

Vad roligt att vi hitta dig, här kan vi bland annat få många tips. Alltid roligt att besöka en ny butik :=)
Kramiz //kullervilla

Lavendelkvisten sa...

Hej Kullervilla!
Tack för att du tittade in här! Jag gick in på din blogg men kunde inte hitta någonstans att skriva en kommentar - ??? Hoppas du kommer hit igen så du kan läsa det här... Underbara bilder!!

Kram Åse

Radhusdrömmar sa...

Hej! Vilken fin sida du har. Tack för tipset om butiken, den verkar ju underbar! Synd att det är så långt till Lund.

Ha det gott!

Kram Johanna