måndag 5 maj 2008

Hem och hav, Höllviken

I en gammal fiskarlänga från 1800-talets mitt med lågt till tak ligger denna härliga butik fylld med vackra saker.


Avkopplande hängmatta ovanför säng i marint tema med Lexington-stuk





Vit fransk spegel bakom handdukar från Lexington
och sköna kuddar i rött och blått







Sköna kuddar med fransk text





Vackra gamla tavlor och härlig lampa på mörkt vitrinskåp






Påsar med te står ovanpå den charmigt slitna gamla lådbyrån






Ljuvliga broderade påsar för luktegott bland dofttvålar






Stor svart fransk spegel, ljusstakar av fattigmanssilver
och en gammal telefon längst till höger





Tvättpåsar med text och diverse doft- och rengöringsprodukter
som gör hushållsarbetet så mycket trevligare






Mjuka vita handdukar att svepa in sig i efter ett väldoftande bad!






Doftpåsar med Lavender och English Garden





Ett skåp fyllt av textilier i dämpande mjuka nyanser;
linnepåsar med texterna My Shoes, My Things och Harmony
och rullar med vackra band och snören





Lavendeltvålar med skön struktur från Kate W
och änglatvålar i glasburk





Mörka stenar med tryck, här med texten Timjan
- finns även med t ex Basilika





Ett virrvarr av fina korgar i fil de fer




Värmeljuslykta för praktisk upphängning
och enkelt stilrent hjärta med randigt band





Vackra blåmönstrade betongkrukor och enkel stilfull lykta för blockljus





Diverse underlägg i zink, fil de fer och metall i fina trälådor





Rustikt växthus för säsongens växter och korgar i metall
står ovanpå ett vackert åldrat bord



BUTIKSINFO

Hem och hav
Falsterbovägen 39
236 51 Höllviken
040-45 23 11
hem.hav@telia.com
http://www.hemohav.se/



Ett stort tack för att jag fick komma och fotografera hos er!
Kram Åse
PS: Kanelnötterna var ljuvliga!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad kul att se... det är min bästa kompis som har butiken, och jag har länge tänkt att jag skulle ta lite bilder där och visa på bloggen, men jag har väntat på att hon skulle uppdatera sin hemsida (eller att jag skulle få material för att uppdatera, för det brukar bli jag som får göra det till slut..). Kul att se dina bilder!!

marita blücher sa...

Vilka läckra bilder från Katarinas mysiga butik - du har verkligen fingertoppskänsla när du väljer vad att fotografera.
Ha en skön kväll (själv skall jag försöka masa mig uppför trappan och ner i sängen - anläggandet av kryddträdgården har gjort mig dubbelvikt) !
Kramis/Marita

ColonialEast sa...

Hej! Hittade hit från Humlebacken. Vad mycket toppenbra butikstips du bjuder på! Ska lägga på minnet tills nästa gång jag är i Skåne eller Göteborg. Tack!

Living by Milla sa...

Verkligen bra tips du ger om inredningsbutiker, jag har varit hos många. Hem & hav besökte jag första gången i somras när vi var på semester. Kan inte annat än att hålla med dig, det är en härlig butik !

Ha det gott!
Camilla

Tjohalia sa...

Vilken otroligt mysig affär! Kram Sandra

Anonym sa...

Det ser härligt ut! *Jag gillar*

Anonym sa...

Kul med affärstips! Ha en fin vecka! Kram på dig!

Bitte sa...

Men vilken jättefin blogg jag hittade här. Åh vilka fina bilder. Älskar bloggar med butikstips inför sommarens bilturer , man vet ju aldrig var man hamnar, och man vet ju aldrig vad man kan missa.
Nu ska jag titta vidare på din sida . Återkommer gärna .
Hej så länge /Bitte