torsdag 1 maj 2008

Grandma's, Göteborg

På två våningar kan man njuta av allt från möbler och textilier till husgeråd och porslin hos välsorterade Grandma's.

Klocka med rustik bred kant



Tavlor med marina motiv i bruna ramar ovanför vit byrå i stilrent utförande
och brunvitrandigt klädd stol med söt kudde





Väldigt söta kuddar med fina budskap, finns i många varianter





Väggord:
Live well - laugh often - love much




Charmiga bollar och boxhandskar i läder





Engelsk klocka i gammaldags stil med romerska siffror





Mjuka fina kuddar i vitt och beiget





Stolsrygg i mjuka runda former med söt utsmyckning





Välkomponerad dukning i milda nyanser





Positano - rustikt porslin från Toscana, finns i 6 olika färger




Kökshanddukar i marinblått från Lexington, skira vinglas och gourmetsylt





Den här sortens glasflaska med text kallas något speciellt,
har jag för mig. Någon som vet? Charmig är den i alla fall.




Vinglas med vackert mönster och vita dukar och servetter





Engelska plåtburkar för olika ändamål




Matchande dukning i blått och vitt



Jumbokoppar med stjärnor




Läckert porslin med budskap,
t ex "Happiness... and a piece of cake"




Här kommer några vackert dukade bord...





Ljuvlig dukning för sommarfrukost




Stämningsfull vårdukning



Ett urval av alla fina stenar med text



Och till sist: välbefinnande i massor -
handgjorda två, doftljus, badsalt och lavendeltvålar




BUTIKSINFO
Grandma's
Vallgatan 36
411 36 Göteborg
tel 031-701 77 59




Tack för att jag fick fotografera hos er!
Kram Åse

3 kommentarer:

marita blücher sa...

Det här var verkligen en butik i min smak - jag kan se massor av inredningsdetaljer bland dina fina bilder som lockar till köp, bland annat boxhandskarna - sådana har jag letat efter ett bra tag.
Tack för ditt trevliga besök idag och ha en fortsatt skön helg.
Kram/Marita

Anonym sa...

Hei Åse, hjemmsiden din er kjempefin, stilren og vakker. Jeg skal til Göteborg i helgen og kommer da til å ta meg en tur på Grandma's takket väre dine lekre bilder.

Stor klem fra Kristine

Lavendelkvisten sa...

Hej Kristine!
Roligt att du tycker om min blogg!
Hoppas du hittar något på Grandma's ;)
Kramar Åse