lördag 10 maj 2008

Jordgubbar och loppis

Vad kan vara godare än en skål med jordgubbar till frukost en varm försommardag som denna? Inte kan man tro att det är i början av maj. Det varma vädret sägs hålla i sig i alla fall imorgon också så det gäller att ta vara på det.




Jag var inne i Lund en sväng på förmiddagen och gjorde några fynd på loppisen som anordnas på lördagar på Södra Esplanaden under våren och sommaren. Det blev ett par assietter i Musselmalet (kopia, men ändå...), en enkel stilren glasask med Gustavsbergsmonogram på och ett gammalt fint örngott med spets. Allt för under 50-lappen - inte illa!

På vägen hem trängdes jag med badgäster på den överfulla bussen. Alla ville till stranden för årets första dopp idag, kändes det som. Själv spenderade jag en lugn och skön stund på balkongen med boken "Tillbaka till Provence" av Peter Mayle medan svetten pärlade i pannan. :) Sen blev det lite fler jordgubbar för att svalka av mig!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Åse

3 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Visst är det härligt med jordgubbar och det vackra vädret! Och vilka fina fynd du gjort! Jag gillar själv dom gamla örngotten! Kan tänka mig att det var "knökat" på bussen mot Lomma.
Cyklar inte folk dit längre? Det gjorde många på "min tid"!

Måste säga att jag verkligen gillar ditt förra inlägg. Möjligen är jag partisk men ändå. (Det är min älskade mamma som äger butiken) Bilderna du tagit i butiken Kudde&Kandelaber är jättefina! Hade själv tänkt lägga ut lite bilder efter mitt nästkommande besök men jag kanske även kan få länka dig vid det tillfället?

Nu ska jag kila ner och måla lite på en docksäng jag köpte på en loppis för ett tag sedan!

Ha en underbar helg!
//Nea

Moodboardwithflowers sa...

Men vilken härlig blogg! Konstigt att jag har missat den! Underbara butikstips, jag har besökt några av dem men långt ifrån alla.

Kram Terese

Bitte sa...

Kul med loppisfynd !
Men brödbuken var ju UNDERBAR !!
Kram på dig /Bitte