söndag 11 maj 2008

Syréner!

Hejsan i sommarvärmen!

Syrénen är en av mina favoriter och den är redan i full blom. Redan i maj – det är inte riktigt klokt! Minns när jag tog studenten, då hade vi syréner i den lövade bilen… och det var i början av juni det (för många år sen, förvisso...).



Jag önskar att jag hade en egen syrénbuske så jag kunde njuta av dem hela blomningsperioden. Nu är det så att vi har en på gården - och den njuter jag av lite på håll - men det är inte riktigt samma sak. Den är ju inte min, liksom. Och inte vågar jag norpa en kvist där heller. Grannarna kan ju se mig. Nej, det går inte. Kanske jag kan våga mig ut och knycka en kvist eller två någon annanstans? Det finns ju några ”offentliga” buskar, dvs som inte står i någons trädgård eller så.

Någon som har en buske som behöver trimning??? :-)

Vi får se om jag är modig nog… För jag viiiiiiiiiiill ju så gärna ha några doftande syréner på mitt bord!

Till dess har jag ”knyckt” en bild på syréner i vas hos Getty Images.

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram Åse

4 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

När man känner syrendoften då är det sommar. Helt underbart. Synd bara att blommningen varar så kort stund.
Kram Anette

Grodmamman sa...

Härligt med alla blommande buskar och träd!
Hittade hit av en slump och nu när jag läst igenom hela din blogg så vill jag åka till Göteborg och Skåne och gå i alla underbara affärer du visar upp. Skulle behöva vinna lite pengar innan bara!:)
Kram

Anonym sa...

Jag älskar också syrener, de är så himla fina! Vi ska anlägga syrénhäck i år så jag längtar! Då får du gärna stjäla en kvist från mig! :-)

A home far away sa...

Håller med, syrener är ljuvliga att titta på o doftar himmelskt!

Ha en bra dag

Kram från Singapore