tisdag 13 maj 2008

Nu har jag fått min syrénbukett


Ja, så har jag då begått mitt brott :)

På vägen hem från jobbet knyckte jag tre kvistar från en syrénbuske (den stod inte i någons trädgård) och nu ska jag njuta av väldoften!

Redan i går åkte jag till ett ställe där jag visste att det fanns vita syréner, men mitt dåliga samvete hindrade mig från att ta några. Det var nämligen mitt i ett bostadsområde och det fanns risk att någon skulle se mig. Jag nöjde mig med att nosa på dem och sen gå vidare tomhänt. Men så idag hade jag större tur då jag hittade ett ostört område där jag alltså knipsade av några kvistar. Och inte var jag ensam om att göra det heller - vi var två som hade kommit på samma geniala idé! Känns betryggande!

Kram Åse

4 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jag har lust att göra detsamma...finns en syren mellan min & grannens tomt, men då måste jag gå in på grannens infartsväg, och det vill jag INTE...


Kram, Jenny

<3

Magdalena sa...

hallo... ja vi må ha en syrinkviset... det har jeg også, men den er tatt i min mammas hage! Duften er bare skjønnnnnnn...
klem fra magny

Living by Milla sa...

Hihi, fy på dig ! ;)
Det är så vackert med syrener...

kram C

Efwa sa...

Vi gjorde det samma igår. Mannen klev ur och knipsade ett fång syrener till mig. Dessutom visste han om ett gullvive-ställe i skogen så han stannade och plockade en bukett gullvivor till mig också. Underbart att få in väldoft trots att vi inte har någon egen trädgård