torsdag 29 maj 2008

Utmaning...

Jag var inne och tassade hos Linda P som har Livinglikelinda och kände för att anta utmaningen. Här är mina svar:

¤ När gick du upp idag? 05.30.
¤ Diamanter eller pärlor? Diamanter säger jag inte nej till…
¤ Senaste filmen du såg på bio? Ehm, ja, det var så länge sen så det minns jag inte!
¤ Favorit TV - program? Alla inredningsprogram och Midsomer Murders.
¤ Vad åt du till frukost? Jag är väldigt dålig på att äta frukost tyvärr så det blev bara en banan.
¤ Vad är ditt andranamn? Inte så vackert att det får hamna här…
¤ Din favoritmat? Pasta med räkor och curry.
¤ Vilken mat gillar du inte? Inälvsmat, bruna bönor och en hel del annat (är nämligen lite kräsen)
¤ Vilken är din favorit - CD för tillfället? Svårt – men det får bli Duffy’s.
¤ Vilken bil kör du? Har tyvärr ingen.
¤ Vilken är din favoritmacka? Bagel med källarrökt skinka, brie, salladsblad och tomat.
¤ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Orättvisa, avundsjuka, missunsamhet, illvilja, djurplågeri och barnmisshandel.
¤ Vilka är dina favoritkläder? Bekväma.
¤ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? New York, Australien, Provence, Toscana och Irland. Jag nöjer mig alltså inte bara med ett resmål inte! :)
¤ Favoritklädmärke? Märken betyder inte så mycket för mig, huvudsaken är att kläderna passar och är bekväma.
¤ Var vill du dra dig tillbaka? Provence, Toscana, Cotswolds i England eller på Österlen. I verkligheten till vardags: i soffan med en god bok eller en inredningstidning.
¤ Favorittid på dagen? Morgonen.
¤ Var är du född? BB i Lund.
¤ Vilken är din favoritsport att se på? Tennis.
¤ Coca Cola eller Pepsi? Pepsi, men det dricker jag väldigt sällan. Vatten är favoriten.
¤ Fotboll eller ishockey? Varken eller.
¤ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Morgonmänniska.
¤ Pedikyr eller manikyr? Manikyr.
¤ Några spännande nyheter att berätta för oss? Hm, nej inte direkt. Tyvärr.
¤ Vad ville du bli när du var liten? Isprinsessa!
¤ Bästa barndomsminnet? Åh, de är så många!
¤ Varit i Afrika? Nej.
¤ Nånsin rullat in någon i toapapper? Inte någon person, men däremot tror jag att jag kanske kan ha hjälpt till att linda in en gammal lärares bil vid en avslutning i grundskolan :)
¤ Varit med om en bilolycka? Nej, tack och lov.
¤ Favoritdag i veckan? Lördag.
¤ Favoritblommor? Vita: syrén, liljekonvalj, hyacint, hortensia, ros, brudslöja, orkidé m fl. Och så lavendel – givetvis!
¤ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Varken eller. Snarare Subway eller Espresso House, men det blir inte ofta.
¤ Äger du en cykel? Inte det heller, tyvärr, men funderar på att skaffa en.
¤ Vem fick du senaste mailet från? Bokus
¤ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort i? Jag vill inte ha kredit, men önskar att jag hade så mycket pengar att jag kunde handla vad jag ville i mina favoritinredningsbutiker.
¤ Läggdags? Cirka kl 22 – är ju ingen nattuggla...
¤ Senaste personen du delade en middag med? Mina kollegor.
¤ Vad sysslar du med just nu? Tittar på ”Brottet” på tv, så jag får snabba mig med att lägga in det här nu!
¤ Favoritfärg? Vitt, brunt, grönt, svart.
¤ Hur många tatueringar? Inga alls.

Jag skickar inte utmaningen vidare till någon speciell utan alla som vill är välkomna att anta den!

Kram Åse

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Intressant att få läsa mer om dig!

Många kramar från Jenny

<3

Mjuka sa...

jättekul att läsa!!
trevlig helg