lördag 14 juni 2008

Lavendelporslin

Efter ännu några dagars uppehåll är jag tillbaka, åtminstone tillfälligt. Det är svårt att få tiden att räcka till till allt roligt just nu och sommarens härliga väder (med vissa regnundantag) gör att tiden inomhus och framför datorn har minskat drastiskt.

Mitt intresse för inredning och fotografering är dock lika stort och jag är väldigt glad över det beröm jag har fått för fotona jag har lagt ut här. Jag har inte haft en susning innan om att det fanns en liten fotograf inom mig - självklart ingen proffsfotograf men en glad amatör åtminstone, som med en ibland trilskande och batterislukande enkel digitalkamera gör så gott hon kan :)

Lavendel!

I SIA-butiken på Nova i Lund såg jag det här söta porslinet med lavendel på och jag var naturligtvis bara tvungen att knäppa en bild. Min vanliga kamera hade jag inte med mig denna dag (för ovanlighetens skull), så jag fick ta till mobilen. Och det gick ju ganska bra det med, eller hur?


Nu ska jag ut och promera en stund och sen får jag väl "offra" mig och titta på matchen mellan Sverige och Spanien... Mina kära kollegor har ju "tvingat" mig att vara med och tippa. :-) Mitt intresse för fotboll är nämligen nästan lika med noll, men utsikten om att jag kan stå som ensam vinnare till hela potten idag, är ju klart rätt lockande, hihi. Vad jag har tippat avslöjar jag dock inte... :)

Ha en skön dag!
Kram Åse

4 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vackert porslin, och bilderna blev jättefina tycker jag !

: )

Hoppas du vinner hela potten då...själv är mitt intresse för fotboll också = 0

Kram, Jenny

<3

S o F sa...

Hoppas du har tippat på vinst för Spanien bara - för jag tror det blir förlust idag.

Varma hälsningar.

Millas hem sa...

Lavendelporslinet är så sött, och du tar riktigt fina bilder, till och med mobilbilerna blev bra!
Blev det ngn vinst?
Kram Camilla

marita blücher sa...

Vilka fina bilder - och porslinet var verkligen jättesött, kan tänka att ditt hjärta klappade lite extra för motivet ...... Tusen tack för din kommentar på min blogg och ha det så gott!
Kramis/Marita