tisdag 24 juni 2008

Inredning från Sex and the city


Jag har inte sett filmen än, men det ska jag göra ganska snart. Från TV-serien minns jag en del inredningsdetaljer och miljöer som jag tyckte mycket om och här är några av favoriterna. Bilderna har jag hittat på HBO.


Carrie´s livingroom – Aidan Chair

Stolen som Carrie fick av Aidan är min absoluta favorit - jag skulle definitivt vilja krypa upp i den slitna läderfåtöljen, ställa en kopp varm choklad på ett av de breda armstöden och bara mysa med en god bok.

Här skulle jag också vilja sitta och skriva.
Jag ska göra något liknande vid mitt fönster i biblioteket/arbetsrummet är det tänkt.


Charlotte´s bedroom

Mycket i den klassiska stilen som man finner i Charlotte’s lägenhet tilltalar mig, även om en del kan vara lite för pråligt. Sovrummet är stort och rymligt och inrett i mjuka milda toner med mörkbruna möbler som kontrast – precis min stil.

Charlotte's diningroom table
(tyvärr inte så bra bildkvalitet)




Miranda’s livingroom

Ännu ett rum inrett i milda nyanser - stilfullt. Denna vackra öppna spis skulle jag gärna vilja ha i mitt vardagsrum!



Samantha’s bedroom

Det var svårt att hitta någon favorit i Samanthas lägenhet eftersom den är inredd i lite för modern stil för min smak. Av de bilder jag hittade var det denna som jag tyckte var vackrast.


Det ska bli väldigt roligt att se filmen. Mina förväntningar är höga, men jag vet att det finns risk att jag blir besviken. Men men, jag vill ändå se den!

Kram Åse

9 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Roligt att se dessa bilderna, även om jag inte ens sett TV-serien, hade inte 3:an då..!

Kram, Jenny

<3

Lilla huset på prärien sa...

Själv har jag också en 3:a men jag och kompis Lena ska minsann gå på bion på fredag! :) Pappa får stanna hemma!

Lilla Blanka sa...

Hej Åse!

Tack för besöket och dina snälla ord! *kram*
Förlåt att jag inte svarat förrän nu, men jag har haft lite dåligt med tid att blogga, och det är många kommentarer att gå igenom.

Du undrade om min pigtittare..Jag har köpt (eller rättare fått den av min man som köpt...)den på ett ställe som heter Stilero (se äv. deras websida www.stilero.se). Det är en butik ett par mil utanför Göteborg som tar in dem. De är tillverkade i Danmarks tror jag.

Kram
Mia

Anonym sa...

O ja, skinnfåtöljen... den hade jag kunnat bosätta mig i till hösten bara det hade funnits en tekokare i närheten.

marita blücher sa...

Hej Åse,
Så roligt att du antog utmaningen och att få "lära känna dig" lite mer. Du bjuder på många vackra och smakfulla bilder från Sex and the City - gillar också milda färger med lite mörka kontraster. Ha det så bra och hoppas att vi ses någon gång under sommaren.
Kramis/Marita

Randi sa...

Jag har inte heller sett TV-serien, men måste förstås se filmen. Kul att få se lite smakprov.
Kram Randi

Anonym sa...

Då var det dags för fredagstävling igen på charlotte.nu! Välj om du vill vinna läsgodis eller luktegott. Trevlig helg!

Jenny Oak Fae sa...

Hej!

Nu ska jag hjälpa dig:

Tryck där det står Instrumentpanel, välj sedan Hantera Inställningar, sedan väljer du Kommentarer, och längst ner på sidan fyller du i din e-postadress, efter det sparar du bara ändringen...KLART !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Vad bra att jag kunde hjälpa dig !

Butiken i Svedala har nog öppet till och med 1/8, vet dock ej öppettiderna...men det är värt ett besök att åka dit !

: )

Kram, Jenny

<3