måndag 23 juni 2008

Utmaning

Jag fick den här utmaningen från A Mouse in A House och här kommer mina svar på de 5 frågorna.

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag bodde i en liten 2:a i Malmö och jobbade på ett företag som jag trivdes väldigt bra på, men det höll på att omorganiseras och jag var sist in så jag blev tyvärr först ut också, mycket trist. Jag började istället på ett annat företag, men det lades dock ner redan efter endast 10 månader… inte mitt år alltså. Jag håller dock kontakt med en av mina kollegor från det första jobbet och det är jag riktigt glad för.
Jag har också för mig att jag var i London det året. Jag älskar England!

2. Vilka 5 saker skall du göra idag?
Jag har precis gråtit medan jag tittade på Extreme Home Makeover och nu är klockan för mycket för att göra så mycket mer idag. Imorgon ska jag dock jobba till 16.30, kolla vilka tider filmen Sex and the city går på bio och hitta en bra dag då jag och några av mina kollegor kan gå och se den, handla lite matvaror på hemvägen, förhoppningsvis göra ett inlägg på bloggen och titta på säsongsstarten av min favorit Midsomer Murders.

3. Snacks jag gillar?
Choklad, paranötter och ibland OLW Dillchips.

4. Saker jag skulle vilja göra om jag var miljardär?
Ska det verkligen stå miljardär?? Har läst miljonär någon annanstans…nåja, i det här fallet är jag inte kräsen av mig utan tar gärna emot en miljard eller två, hihi.
Att ha en ekonomisk trygghet och frihet skulle vara underbart och att kunna njuta av tillvaron och ta dagen som den kommer är en dröm jag gärna skulle uppfylla. Men jag skulle nog inte sluta jobba helt utan jag skulle förverkliga min dröm om att öppna en inredningsbutik eller kanske ägna mig åt ett författarskap (jag håller på att skriva en roman som nog aldrig blir färdig – men kanske med miljonerna så!). Jag skulle definitivt köpa ett hus på Österlen, gärna en Skånelänga – och troligen ett hus i Toscana eller Provence också. Resa är något annat jag skulle passa på att göra – New York står högt på listan, såsom att återvända till Australien. En del pengar skulle jag också skänka till välgörenhet och forskning, bl a till Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden.

5. Platser där jag bott?
Det har bara blivit Lomma och Malmö än så länge.

Jag vill gärna veta mer om Nostalgi och romantik och Vårt hus i Provence så jag hoppas ni antar utmaningen!

Kram Åse

4 kommentarer:

Efwa sa...

Visst antar jag utmaningen. Ska titta på det i morgon = menar fundera på vad jag egentligen gjort i mitt liv =D

Jenny Oak Fae sa...

Vad roligt att få läsa om dig...ja ett hus på Österlen vore ju inte helt fel..!

; )

Kram, Jenny

<3

Lilla huset på prärien sa...

Tack för att du delar med dig, alltid roligt att få lära lite mer! Ja en liten Skånelänga hade inte suttit fel...

fyra vindar sa...

hej på dig lilla lavendelkvisten ;)
e gla för min lilla fotovägg...va värt d dryga 1600 kr inkl klister o verktyg!
ha d lovely önskar miss sophie