söndag 6 juli 2008

Trälådor med text

Idag blir det ett par detaljbilder från mitt kök.

Ett av mina senaste loppisfynd är denna gamla magarinlåda med fin patina. Jag ställde lite oljor, vin och pasta i, men både innehållet och placeringen kommer nog att ändras så småningom. Pastaburken ska i alla fall definitivt bytas ut snart... :)


Mina kokböcker förvarar jag i denna rustika trälåda med fransk text på. Böckerna är nära till hands när jag vill ha influenser från Medelhavsköket, speciellt Toscana och Provence, eller kanske prova ett nytt recept med choklad.

Fler bilder från mitt kök kommer längre fram.

Kram Åse

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gamla lådor ger verkligen en charmig gammeldags känsla till rum och inredning, superfint!

Lilla huset på prärien sa...

Jag gillar sådana fina lådor. Har själv ingen ännu för de jag har sett har blivit så dyra (tycker jag). Såg en på en permanent loppis idag men de skulle ha 140 kr för den - för dyrt tycker jag! Hoppas fynda på någon loppis längre fram i sommar. Vad fick du betala?

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej igen!

Ja det finns ju oändligt många fina butiker i Hufvudstaden, man skulle egentligen behöva en hel vecka där för att hinna med det man vill! Men jag får försöka hinna med det jag kan på 2 dagar, ska försöka att inte trötta ut sambon min för mkt heller, hihi!

Stort tack för tipset du gav mig, ska genast kika lite där!

kram

Jenny Oak Fae sa...

Vilka charmiga lådor!

: )

Kram, Jenny

<3

Millas hem sa...

Härliga bilder på snygga trälådor! Och du...filmen var jättebra!
Kram Camilla